پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری .

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

استفاده دوباره از فاضلاب خاکستری تصفیه شده بوسیله سیستم ها و پکیج های تصفیه فاضلاب، راه خیلی قابل اعتماد جهت تضمین امنیت آبی در مقایسه با دیگر روش های گرد آوری و بازیابی آب مثل گرد آوری آب باران (بسته به شرایط جوی و هیدرولوژیکی) است. میزان آب خاکستری تولید گشته در خانوارها، بازه خیلی وسیعی را شامل می گردد و می قادر است از ۱۵ لیتر (نفر/روز) تا صد لیتر (نفر/روز) تغییر داشته باشد. مهم ترین عواملی که سبب انوگونه اختلاف فاحشی در مقدار تولید فاضلاب خاکستری می شود مربوط به موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی، شرایط آب و هوایی، زیر ساخت های موجود و عادات و فرهنگ حاکم بر آن جامعه است.

 

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

 

آب خاکستری تا ۷۵ درصد از فاضلاب تولیدی خانوارها را شکل می دهد و این عدد در حالت بکار گیری از سرویس های بهداشتی خشک (Dry Toilets) به ۹۰ درصد هم خواهد رسید. همینطور آمار نمابانگر این است که از ۶۹ درصد از فاضلاب خاکستری تولید گشته در نتیجه ی مصارف خانگی (داخلی) می باشد.

 

ترکیبات موجود در فاضلاب خاکستری خیلی گوناگون می باشد و با تخمین خوبی می توان گفت این ترکیبات منکعس کننده ی سبک زندگی افراد و سلیقه ی آنها در انتخاب مواد شیمیایی شوینده جهت لباس ها، بهداشت شخصی و استحمام و شستشو می باشد. کیفیت آب ورودی و نوع شبکه ی توزیع هم بر روی خصوصیات آب خاکستری تولیدی تاثیر گذار می باشد. همینطور ویژگی های آب خاکستری تولیدی بسته به مکان و زمان مصرف آب هم متغیر می باشد که علت آن یکنواخت نبودن مقدار و هدف مصرف آب در طول شبانه روز و در نتیجه متغیر بودن حجم و کیفیت فاضلاب تخلیه گشته است.

 

عامل تاثیر گذار دیگر بر روی ویژگی های موجود در پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری تخریب و تجزیه شیمیایی و بیولوژیکی ترکیباتی است که امکان دارد در خلال فرآیندهای انتقال و ذخیره سازی انجام شود. در حالت کلی آب خاکستری شامل میزان قابل توجهی از مواد آلی زیست تخریب پذیر و بعضی محصولات جانبی معمول تولید گشته بوسیله افراد و خانوارها است. این مواد شامل مواد مغذی از جمله نیترات و مشتقات آن، فسفر و مشتقاتش، ترکیبات آلی زنوبیوتیک (XOCs) و میکروب های بیولوژیکی مثل کلیفرم های مدفوعی (fecal coliforms)، سالمونلا (salmonella) و ترکیبات کلی هیدروشیمیایی می باشد.

 

با این حال در بعضی از آخرین مطالعات صورت پذیرفته بر روی خصوصیات آب های خاکستری، چگالی های قابل توجهی از مواردی مانند مواد دارویی، محصولات زیبایی و بهداشتی، آئروسل ها، رنگدانه ها و فلزات سمی سنگینی مثل Pb، Ni، Cd، Cu، Hg و Cr هم در فاضلاب خاکستری پیدا شده است. وجود این آلاینده‌ها در آب خاکستری نمایانگر رشد تدریجی سطح پیچیدگی موجود در ترکیبات این دسته از پساب ها و احتیاج به بکار گرفتن پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری است.

 

ویژگی های فیزیکی

مهم ترین خواص فیزیکی ظاهری در فاضلاب خاکستری شامل دما، کدورت، هدایت الکتریکی و جامدات معلق می باشد. آب خاکستری معمولا دمایی در بازه ی ۱۸ تا ۳۵ درجه سانتیگراد داشته و دما های بالا تر معمولا به علت استفاده ی مقطعی بیشتر از آب گرم جهت مواردی نظیر بهداشت شخصی و پخت و پز است. زیاد شدن دما، سبب زیاد شدن رشد میکروبیولوژیک می گردد که امری نامطلوب به حساب آمده و همینطور می تواند سبب ته نشینی کربنات های به ویژه ای مثل CaCO3 و سایر نمک های معدنی که در دماهای زیاد انحلال پذیری کمی دارند، شود.

 

در نتایج بیشتر مطالعات انجام شده مقدار جامدات معلق کلی (TSS) بین ۱۹۰ الی ۵۳۷ میلی گرم در لیتر گزارش گشته است. در مواردی که بخش زیاد تولید فاضلاب خاکستری از سوی آشپزخانه ها و آب حاصل از لباسشویی ها می باشد، میزان TSS نسبتا بالا استکه علت اصلی آن شستن لباس ها، کفش ها، میوه ها، سبزیجات و دیگر چیزهایی می باشد که قادرند حاوی شن و ماسه، خاک و دیگر عوامل افزایش دهنده ی TSS باشند. میزان هدایت الکتریکی جهت فاضلاب خاکستری هم معمولا در بازه ی ۱۴ الی ۳۰۰۰ (µS/cm) قرار می گیرد. منابع آب زیرزمینی و مناطق کم آب به سبب وجود مواد محلول، معمولا دارای هدایت الکتریکی بالایی هستند.

 

وجود سیستم های لوله‌ کشی قدیمی یا نا مرغوب هم می توانند سبب افزایش مقدار هدایت الکتریکی منابع آب خاکستری شوند. مقدار کدورت در آب های خاکستری هم بیشتر در بازه ی NTU 19– ۴۴۴ بوده و این عامل معمولا تحت تاثیر فعالیت هایی است که آب جهت آنها مورد استفاده قرار گرفته می شود. آب خاکستری تولید گشته بوسیله آشپزخانه ها و ماشین های لباسشویی به علت وجود بیشتر مواد معلق، کدورت زیاد تری دارند.

آلاینده های شیمیایی

 

شناخت منابع آلاینده های شیمیایی، اولین قدم جهت شناسایی ترکیبات شیمیایی گوناگون موجود در فاضلاب های خاکستری می باشد. بخش عمده ی مواد شیمیایی موجود در آب خاکستری ناشی از فعالیت هایی مثل شستشو، آشپزی و استحمام است. pH آب خاکستری تا میزان زیادی وابسته به pH و قلیاییت منبع تغذیه بوده و معمولا بین ۹ – ۵ است. فاضلاب خاکستری تولید گشته بوسیله ماشین های لباسشویی به علت وجود مواد قلیایی در شوینده های مورد استفاده، پی اچ زیادی دارند.

 


برچسب: تصفیه فاضلاب، فاضلاب خاکستری، تصفیه فاضلاب خاکستری،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۹:۰۴ توسط:diba موضوع: نظرات (0)